Courage

(någon har gått och blivit sur på Barbies och försöker inte alls vara bra på att skriva för en gångs skull!)

Jag går med mitt äppelgröna hår så du ser mig

men inte som en tjej som försöker bli sedd
utan för att Du ska kolla på mig
och tänka "Ha! Hon har coolt hår!"
och inte "kolla den där feta bruden"
det är säkert inte bara jag som gör så
färgar håret
har konstiga acessoarer
för att inte bli sedd som den människa
jag, du, hon, han ser ut för det blåtta ögat
vi borde få en chans
fastän vi inte ser ut som den perfekta Barbie'n.

"I wear this tall hat, not because i find it funny to wear. No, because if you only see the hat you won't notice that I'm actually gay. You only see what i want you to see"

Men vi borde inte behöva gömma oss, eller hur?
Vi borde inte behöva höja mysiken på vår mobil till det högsta för att ni ska fatta att jag inte vill lyssna på er.
På ert "perfekta liv", er "perfekta pojkvän"


Vi som bara blir sedda för hur vi ser ut,
och är vi inte perfekta så är vi inte bra.

Vi behöver mod
vi behöver mod
modet nog att ta steget och bara säga "HÄR ÄR JAG, OCH JAG ÄR PERFEKT"

vi behöver bara någon som säger till oss att "hörru, du är perfekt, exakt som du är! och jag älskar dig för det!"

men det kommer vi inte få
men det kommer vi inte få

mod är något som måste skapas av en själv
och det är idiotiskt
att alla som inte ser ut som en silikonpumpad bimbo med en pojkvän som klär sig som en brat, stekare, fotbolls snubbe!
SKITSAMMA


let's put all of our labels down
(massa med osammanhängade skit. hoppas du fattar.)
and just talk. men inte som en tjej som försöker bli sedd
utan för att Du ska kolla på mig
och tänka "Ha! Hon har coolt hår!"
och inte "kolla den där feta bruden"
det är säkert inte bara jag som gör så
färgar håret
har konstiga acessoarer
för att inte bli sedd som den människa
jag, du, hon, han ser ut för det blåtta ögat
vi borde få en chans
fastän vi inte ser ut som den perfekta Barbie'n.
"I wear this tall hat, not because i find it funny to wear. No, because if you only see the hat you won't notice that I'm actually gay. You only see what i want you to see"
Men vi borde inte behöva gömma oss, eller hur?
Vi borde inte behöva höja mysiken på vår mobil till det högsta för att ni ska fatta att jag inte vill lyssna på er.
På ert "perfekta liv", er "perfekta pojkvän"
Vi som bara blir sedda för hur vi ser ut,
och är vi inte perfekta så är vi inte bra.
Vi behöver mod
vi behöver mod
modet nog att ta steget och bara säga "HÄR ÄR JAG, OCH JAG ÄR PERFEKT"
vi behöver bara någon som säger till oss att "hörru, du är perfekt, exakt som du är! och jag älskar dig för det!"
men det kommer vi inte få
men det kommer vi inte få
mod är något som måste skapas av en själv
och det är idiotiskt
att alla som inte ser ut som en silikonpumpad bimbo med en pojkvän som klär sig som en brat, stekare, fotbolls snubbe!
SKITSAMMA
let's put all of our labels down
and just talkJag går med mitt äppelgröna hår så du ser mig
men inte som en tjej som försöker bli sedd
utan för att Du ska kolla på mig
och tänka "Ha! Hon har coolt hår!"
och inte "kolla den där feta bruden"
det är säkert inte bara jag som gör så
färgar håret
har konstiga acessoarer
för att inte bli sedd som den människa
jag, du, hon, han ser ut för det blåtta ögat
vi borde få en chans
fastän vi inte ser ut som den perfekta Barbie'n.
"I wear this tall hat, not because i find it funny to wear. No, because if you only see the hat you won't notice that I'm actually gay. You only see what i want you to see"
Men vi borde inte behöva gömma oss, eller hur?
Vi borde inte behöva höja mysiken på vår mobil till det högsta för att ni ska fatta att jag inte vill lyssna på er.
På ert "perfekta liv", er "perfekta pojkvän"
Vi som bara blir sedda för hur vi ser ut,
och är vi inte perfekta så är vi inte bra.
Vi behöver mod
vi behöver mod
modet nog att ta steget och bara säga "HÄR ÄR JAG, OCH JAG ÄR PERFEKT"
vi behöver bara någon som säger till oss att "hörru, du är perfekt, exakt som du är! och jag älskar dig för det!"
men det kommer vi inte få
men det kommer vi inte få
mod är något som måste skapas av en själv
och det är idiotiskt
att alla som inte ser ut som en silikonpumpad bimbo med en pojkvän som klär sig som en brat, stekare, fotbolls snubbe!
SKITSAMMA
let's put all of our labels down
and just talk.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sktivet! Mycket mycket bra skrivet! Du är så bra!

2012-01-04 @ 11:02:35
Postat av: elin

Du har en massa rätt!

2012-01-04 @ 20:10:13
URL: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0